11 дек 2024

БЪЛГАРСКО МУЗИКОЗНАНИЕ 4/2024

ИДЕЯ – КОНЦЕПЦИЯ – МЕТОДОЛОГИЯ
РЕЗЮМЕТА И ЛИТЕРАТУРА
 
От съставителите. Идея – концепция – методология, с. 3 – 5.
Марияна Булева. Изследователска методология и авторска рефлексия в музикалната
наука, с. 6 – 21.

Горица Найденова. Теренна работа с кинокамера и научна методология в етномузикологията през 50-те и 60-те години на ХХ век в САЩ и Западна Европа, с. 22 – 50.
Явор Генов. Хексахордовата система като встъпително музикално знание според „Ясно и леко въведение в практическата музика“ на Томас Морли. Теоретични бележки и
превод, с. 51 – 73.

Росица Тодорова. Въскресия Вълчанова (1924 – 2014) – виден представител на българската клавирно-методическа школа, с. 74 – 99.
Дебюти
Божидар Чапкънов. Концепцията „двоен хармоничен синтаксис“ в контекста на късните
клавирни творби на Ференц Лист – хибридна аналитична методология, с. 100 – 120.

Рецензии
Елисавета Вълчинова-Чендова. Юлиан Куюмджиев: „Архивът на Димитър Ненов в Дрезден“, с. 121 – 125.
Елисавета Вълчинова-Чендова. Диана Данова-Дамянова: „Софийски музикални седмици.
Студии върху историята и настоящето на фестивала“, с. 126 – 130.
 

Заглавие: Българско музикознание
ISSN: 0204-823x
Брой: 4
Година: 2024
Категория: Българско музикознание
Свали: Bul_Mus_2024_4_Content